W dalszym ciągu, a zwłaszcza w dawniejszych czasach, pozycjonowanie strony w Google poprzez katalogowanie wyglądało całkiem inaczej. Wykonywane były świetne zaplecza, dostawało się linki ze stron pressel pages i baz ze stronami, a najwyższe wartości osiągały strony, które mogły szybciej i efektywniej pozyskać większą kwotę odnośników. W dniu dzisiejszym jednak otwarcie przedstawia się o innych ograniczeniach od wyszukiwarek, o tym, że liczą się przede wszystkim naturalne odnośniki. Albo w takiej sytuacji istnieje miejsce dla linków z baz ze stronami?
Pozycjonowanie strony – katalog katalogowi nierówny
Katalogowanie trzeba robić z dużą wyobraźnią. Przede wszystkim trzeba powiedzieć sobie czytelnie iż nie każdy katalog jest tak samo wartościowy. Witryny tego gatunku należy pogrupować na różne rodzaje, wg mnie najprostszy podział, to:
- katalogi płatne,
- katalogi za darmo.
Warto też wskazać różne bazy ze stronami wielotematyczne i branżowe np. nieruchomości bez pośredników, hotelarskie lub dla firm. Wśród takich stron znajdziesz także serwisy płatne, jak i portale dające możliwość zamieszczenia ogłoszenia darmowe z linkiem. Z określonych warunków w większości przypadków mocniej wskazany jest opis z baz ze stronami wymagających opłaty. Ze względu na to, że powinno się za niego zapłacić, to pojawia się na takiej stronie mniejsza ilość spamu.
Takimi bazami zwykle ktoś się opiekuje, jest weryfikacja, czyli linki są sprawdzane.
Zwłaszcza to są po części lepiej pomocne odnośniki. W bazach za darmo często jest obligatoryjny odnośnik zwrotny, co nie jest opłacalnym wyjściem.
Pozycjonowanie strony w Google – na co zwrócić uwagę podczas katalogowania?
Od lat wystarczyło po prostu opracować odpowiednio zsynonimizowany opis i przekopiować go do wybranego katalogu. Czy też w dniu dzisiejszym pozycjonowanie strony jest właśnie tak samo łatwe? Wcale, że nie. Jeśli chciałbyś, żeby było prawidłowe, to miej na uwadze kilka ważnych zasad:
Niepowtarzalny opis — wiem, iż przedstawienie tej samej usługi z wielu rozmaitych stron jest niemal niemożliwe, w dodatku uwzględniając frazy kluczowe. Ponadto postaraj się to wykonać, jeżeli masz problem, to wynajmij w pisarza, który zajmie się tym materiałem. Wpisy w katalogach powinny bynajmniej odrobinę się wyróżniać a dokładnie, jeżeli dowolny tekst będzie po prostu całkowicie niepowtarzalny.
Odpowiednie zamieszczenie domeny — włącz ją w prawdziwej kategorii np. oferty nieruchomości lub dział motoryzacja czy praca. Jeśli katalog ma tagi, to nadaj swojej witrynie odpowiednie słowa kluczowe, tak aby katalogowanie strony przyniosło pożądany rezultat.
Ważne aspekty w pozycjonowaniu strony
Tytuł wpisu — skoncentruj się, żeby był oryginalny we wszelakim wpisie. Poza tym zwróć uwagę na to, że najczęściej tytuł opisu będzie jeszcze odnośnikiem do twojej witryny. Warto tu umiejscowić słowo kluczowe, także jako część stwierdzenia. Możesz tu umieścić adres swojej witryny www. Z całą pewnością w takim linku nie winno być parę słów kluczowych wpisanych po przecinku!
Zawarcie odnośników w opisie — niektóre spisy nie blokują dodawanie dodatkowych odnośników we wpisie. Bądź odpowiedzialny z dodaniem tu dodatkowych odnośników i odnoś się do zbioru zasad, aby nie linkować samych słów kluczowych, a również wyrazy zawierające się przy takowych wyrazach.
Rozłóż pozycjonowanie strony w okresie czasowym — jeżeli zamierzasz pozyskiwać odnośniki z wartościowych witryn, zatem konieczne, abyś rozłożył pozyskiwanie takowych linków w przestrzeni czasowej. Najprościej zdobywać nie za dużo linków tygodniowo. Taki mechanizm wygląda oryginalnie, natomiast jest nieco wystawiony na kary.
Katalogowanie stron — powyższy tekst został przygotowany dzięki współpracy z pozycjonowanie strony w Google od Zvix.pl. Bowiem katalogowanie stron www jest złożonym zadaniem, a częsta sytuacja wymaga dużej wiedzy oraz cierpliwości. Nie jest wskazane wykonywać wszystkiego na raz, co jest przecież najwygodniejsze, a biorąc pod uwagę powyższe wytyczne, w pozycjonowaniu to rzecz święta.